RASAMEMAKSAMENGETAHUI: SEJARAH TERJUN SUNGAI..

Wednesday, June 30, 2010

SEJARAH TERJUN SUNGAI..


Beliau........
Seorang kawan aku yg still berhubung sampai skrang...erm....namanye?xpayah la.....tpi apa pun lg bgus dikenali wajah seorg yg kacak niey kan.....ok’namenye mohd zaidi bin abd rahim panggilan manja nye di kampong wak lam,bek tu manjenyepanggilan tu tua..tpi muda g.....hensem x....?bleh la tahan,drpda tahan bas.....huhuhuhu....
Terlihatnyer gambar jejaka niey...terlalu byk sejarah silam sewaktu zaman persekolahan kami,aku nak kongsikan salah satunye daripadanye.bila sekarang niey dengan umur 23 tahun cerita niey akan tersingkap kembali pabila bertemunye antara kitorang....biasa la tahun arnab...arnab akan berkumpul bila dia bertemu arnab yg lain....
Cerita niey melibatkan kawan2 aku yg laen iaitu zafrin,fairuz awang ,apo,dan termasuk la aku sekian yang lain....aku sebutkan nama terkene pada dialog disebalik cerita niey....
Seingat aku kisah niey berlaku pada umur 16 tahun ketika tu tingkatan 4....bermula disini..............”mat!mat!kirim skali rokok DUNHILL sebatang........eh!pai.....laju btol ko kayuh basikal(basikal BMX).....padahal ko kat belakang aku jauh tdi.....(aku)nek basikal tua beb rim alloy tpi alloy cat..hahahhaha...ish.....penat aku panggil ko tdi tpi ko wat dono je(pai),aku mana dengar dok!(aku)...pai!ko ada lighter x?(zafrin).ada2(pai).wak lam mana(zafrin)ada tu ar dah jalan dulu kat depan tu x seberapa jauh la oleh sebab nak bakar rokok dulu....wak lam saing la!(zafrin)...cepat la!(wak lam)..aku pown bersaing berempat aku,zafrin,pai and apo......
Fuh!!!!!!semburan asap yg keluar dari mulut wak lam di hadapan bagaikan asap kereta api,dengan berbarisnye kayuh basikal masing2...dengan lajunye mengayuh basikal makin laju la asap rokok yg disembur setiap org kecuali apo.....
Dalam perjalanan kami ke sekolah ada satu rintangan yg bleh dikatakan tiap2 hari kami lalui....merentas sungai tu....bleh dikatakan kesemua budak2 sungai kapal merentas sungai tu....
Ada sejarah disebalik sungai tu.....basikal(yong san)penah tengelam dalam tu dikejekan dak melayu sungai kapal....hahahahhahhaa...bapak menyinga budak cina tu nak dapatkan basikal dalam sungai tu.....
Gimampus lah ko yong san(nak gaduh je dulu takut tu aku ngk muka dia menyinga).....padan muka....tpi balasan terbalik pada budak melayu seorng...ok2 kita teruskan cerita niey.....
Sampai dah ke sungai niey nama kampong pun sungai kapal....banyak la sungai tetapi!sungai yang kami nak lalui niey berjambatan tapi jambatan tu dah dirobohkan untuk diperbahrui So jambatan niey masih lagi under renovate senang citer tengah dalam proses diperbahrui.oleh tu sementara dekat jambatan tu nak kami lalui nak tau apa yg dia buat untuk sementara boleh dilalui ha!contractor tu letak tiang kayu electric yang lama dulu besar dan lebarnye 6 inchi x 6 inchi.dah hamper 5 bulan dah harungi titian niey tanpa masalah oleh semua dak2 sungai kapal.Tetapi malang buat budak seorang niey.....dengan ada final exam lg lak tu....dah terlambat sebenarnye niey.....
Apo!!!!!!!!!!!(zafrin).yup!sambut(apo).ko jalan dulu la.....nanti dah belebus dalam sungai tu kang abis pecah muara sungai oleh sebab ombak dari ko jatuh tu.....(zafrin)ntah!t nyusahkan org nak angkat pakai kren sampok dek(pai)mcm cite lailaisabela lak.....ko jangan mcm2 pai.....dapat kang sebelah mata itam!!!(apo)-padahal kami dahulukan si apo niey risau pape hal kang biasa la caring tu member mcm niey.....-
Ok2 aku jalan dulu(apo)......berbaris menunggu untuk meniti tiang electric tersebut.....org pertama meniti apo,orang kedua zafrin,orang ketiga pai,orang keempat aku......last sekali si wak lam niey.....
Sorang demi sorang meniti titian harapan tuk kesekolah berbekal kan beg kosong....yelah...exam.....kami meniti titian elektrik tu dengan care menyorong basikal masing2.....aku dengan zafrin je tidak turun dari basikal tu sekadar terjengket2 meniti tiang tu....ceh....hebat gak kan...hahahahhahaha......
Apo!!!!!!jerit si(pai)siot je ko dah jalan dulu.....tau ar dah lambat kitorang lambat gak.....macam la kitorang niey duk opis penolong kanan...ceh!saut si(zafrin).zafrin dah lepas meniti,menunggu si pai niey..........CEPAT LA PAI!!!!!!!!!!!wak lam ngarok si pai niey...terhegeh2...ntah!dah pukul berapa ni bodoh!(aku sambut kemarahan si wak lam).Releks lam(zafrin)ngk mcm aku laju je meniti xyah turun dari basikal pun(zafrin)..lepas je apo,zafrin,pai dan aku diorang terkejar2 utk kesekolah..pai,aku ngan zafrin bersaing untuk trus ke sekolah,sedangkan kami terlupa si wak lam niey......dalam 10 kayuhan basikal kami buat..................kami terdengar satu suara sayup2 kedengaran.......!MAMAT!!!!!!!!!!!!!!!PAI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!NASIR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!TOLONG AKU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!...........hantu kat semak tu ke kata si(pai)otak kau pai(aku)wak lam mana!jerit si (zafrin)ntah kat belakang la(aku).....OOoiiiiiiiiiiiiiiiiiiii wak lam)........ !aduh!(zafrin)WAK LAM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!jerit si (zafrin)oiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.....aku kat sini(wak lam)....kitorang berundur untuk mencari wak lam......hampir sampai kat sungai......wak lam!!!!!!!!!!!! Mana kau!!!!!!!!!!!!!jerit si(zafrin)aku kat sini lah!!!!!!(wak lam)kat mana bodoh!!!!ko jangan nak bergurau!!!!dah lambat niey bodoh!!!!!!!(zafrin)sampai kami disungai...........................................................................................
Hhahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha..........................................................hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha............................hahahahahhahahaha...............jangan ketawa dulu,tolong aku sial!!!!cepat la!!!!!!!(wak lam).......hahahahhahahahhahahahahahahahahahaha.............................................................rupa2nye wak lam dah tercebur ke dalam sungai..........................tolong wak lam oi!!!!!!!!!! Tolong............wak lam jatuh masuk dalam sungai..........Jerit( zafrin) kat aku dan pai.........................haaaahahahahahhahahahhahahhahahahhahahaha...................................sambung si pai ketawa.........tu la exsen nak jengket2 nak meniti......ko tu dah la basikal tinggi ada palang tengah....................wak lam2...ko balik datang semula x sekolah?(zafrin)datang la bodoh!exam kan!dengan muka meringsanye...........basah kuyup sahut si (wak lam).........................................................berikutnye cerita niey sampai sekarang kami teringat lagi.........thanks untuk mendengar short story yang tidak seberapa niey.......bernasib baik si wak lam niey sebab mase tu air masih surut...cetek...hanya berlumpur je....hahahhahaha



Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...